Hittad hund


En av dem hundra bilder jag tog på killen, med min sugiga mobilkamera.

Tjena mittbena!

Haha ja vi kunde helt enkelt inte vänta tills sommarlovet hade börjat för att starta den här sommarbloggen!
Den här sommarbloggen skriver vi bara på : Sommrarna! Men nu ska jag berätta lite om vad som hände igår!

Igår när jag och min storesyster Lizette skulle gå hem från min farmor och farfar och hämta saker hos min pappa för jag skulle sova hos farmor och farfar så såg vi en hund (någon blandning, liknade lite golden och irländsk setter m.m) som var lös och vi tänkte ju bah: Aha den är lös, dens ägare kommer väl lite efter sen, men den där hunden följde efter oss hela vägen hem! Utan någon ägare bakom den! Så vi tittade på halsbandet för vi förstod ju då att den hade rymt eller nått men på halsbandet stod det ingenting! Och hunden var ju så söt! Den såg väldigt ung ut och betedde sig väldigt valpaktigt så han kunde inte varit mer än ett år iaf! Så vi gav han mat och vatten(ifall han hade varit borta länge och det hade han nog för han va jätte törstig och hungrig!) och sen så gick vi och knackade på alla hus som var i närheten där vi hade sett honom, men ingen hade ens sett hunden någon gång! Så vi bestämde oss för att ta hem honom till farmor och farfar så skulle vi se vad som hände sen, så det gjorde vi och vi ringde polisen men det var ju lördag så polisen hade mycket för sig såklart så vi fick ha honom över natten! Och jag blev ju kär i honom, såklart liksom! För jag fick sova med honom där jag skulle sova för Lizette skulle hem till mamma. Han va ju så stor och mysig och snäll men morgonpigg! Sushi (min hund, en engelsk cocker spaniel, världens töntigaste och snällaste hund! xP) brukar ju sova länge på morgonarna, det är oftast jag som får dra upp henne och tvinga henne ut på morgonpromenaderna men den här killen han väckte mig tidigt och skulle ut! Men vi hade så kul på dan där och han och sushi och nova (nova är farmors och farfars hund, en weaten terrier, världens busigaste hund!) gick jätte bra ihop men sen så kom några och hämtade honom och körde honom till hundstallet :( Men jag har ju redan världens bästa hund men han va ju så snäll och söt :) Och ägaren måste sakna honom för han var ju väldigt ren o fin :)

Hoppas du hittar hem killen!

//Jennifer ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0